98-200 Sieradz,
ul. 3 Maja 7

Ilona Lewandowska

Drodzy „zdalni nauczacze”

To już czwarty materiał, który oddaję do Waszej dyspozycji. Tym razem spotykamy się na Facebooku – będzie się działo… Przed uczniami kolejne wyzwania. Napiszcie, jak im poszło albo, jak sprawdził się ten facebookowy zestaw zadań.

Czekam na Wasze uwagi i komentarze – e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Czytaj więcej: Czwarty zestaw zadań – „Lektura na Facebooku”
Ilona Lewandowska

Drogie Polonistki i Poloniści!

Witajcie ponownie. Przed Wami trzeci zestaw zadań z cyklu „Masz moc – egzamin na 100%”. Tym razem zatytułowałam go „Nie zawsze tak samo, choć może o tym samym”, bo rzecz jest o motywach literackich (tak szczegółowo, to właściwie o jednym z nich – o motywie podróży, ale pojawiają się też inne). Życzę miłego użytkowania, zarówno Wam, jak i uczniom.

Zajrzyjcie również do komentarza metodycznego. Ponieważ widzę, że interesujecie się materiałami, które udostępniam (liczba wejść naprawdę mnie cieszy), proszę o uwagi i komentarze.

Możecie je przesyłać na e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Czytaj więcej: Trzeci zestaw zadań - „Nie zawsze tak samo, choć może o tym samym”
WODN w Sieradzu
Kategoria:

Jeszcze jedna garść głosów dyrektorów i nauczycieli praktyków, którzy na co dzień mierzą się ze szkolną rzeczywistością, w tak nieoczekiwanie zmienionym anturażu. To nie są porady, nie są też gorzkie żale. Ot proza życia w zarządzaniu i organizowaniu nauczania. Jeśli komuś po lekturze zrobi się lżej na sercu, to dobrze, bo z lękami podszytymi niepewnością nie można pozostawać samotnym.

Z metapoziomu czyli zdaniem wicedyrektorki

„No i zaczęło się! Dyrektorzy wreszcie dostali upragnioną wolną rękę, wielkie pole do popisu w podejmowaniu decyzji. Szkoda tylko, że bez wytyczonych granic tego pola, bez asekuracji prawnej, bez jasnych i precyzyjnych zasad, formuł, procedur, etc.

czytaj całość

WODN w Sieradzu
Kategoria:

Czas, który trybem ekstraordynaryjnym nastał w szkołach, gubi z pola widzenia relacje, wzajemne oczekiwania, potrzeby i wszelkie subtelności. Wojna – takiej retoryki używają niektórzy komentatorzy – rządzi się swoimi prawami. Szkolne cele (rozkazy): realizować podstawę programową, oceniać, promować, robić szkołę nie pozostawiają przestrzeni do pytań. Robić, nieważne jakim kosztem, jakim nakładem sił i środków. Poniżej kilka zebranych głosów nauczycielskich, które są wyrazem zapomnianych chwilowo potrzeb i oczekiwań.

 

Nauczycielska odezwa do Dyrektorów i Nadzorów - do pobrania