98-200 Sieradz,
ul. 3 Maja 7

WODN w Sieradzu
Kategoria:

 Łódzki Dom Kultury i Fundacja Obserwatorium zapraszają serdecznie do wypełnienia ankiety dotyczącej działalności EDUKATORÓW I ANIMATORÓW kultury w województwie łódzkim w czasach epidemii. Badanie jest realizowane w ramach Analizy SWOT Edukacja kulturowa w przestrzeni mediów wirtualnych - perspektywa wojewódzka, na potrzeby programu Bardzo Młoda Kultura 2019-2021.

Powyższa analiza ma na celu przedstawienie obecnej sytuacji edukacji kulturowej, która ze względów na pandemię przeniesiona została w przestrzeń Internetu. Dla osób i instytucji zajmujących się taką edukacją są to nowe okoliczności, które wymagają stworzenia adekwatnego programu działań. Do tej pory główną ideą edukacji kulturowej był bezpośredni kontakt odbiorcy z twórcą/animatorem/instytucją pozwalający na uczestnictwo oraz partycypację w kulturze.

Link do ankiety: https://www.webankieta.pl/ankieta/546874/edukacja-kulturowa-w-przestrzeni-mediow-wirtualnych-perspektywa-wojewodzka-na-potrzeby-programu-bmk-2019-2021.html
Ankieta będzie dostępna do 17 sierpnia 2020 r.

Badanie realizuje Fundacja Obserwatorium na zlecenie Łódzkiego Domu Kultury.

 


Dofinansowano ze środków Narodowego Centrum Kultury w ramach Programu Bardzo Młoda Kultura 2019-2021.
Regionalnym operatorem programu Bardzo Młoda Kultura 2019-2021 w województwie łódzkim jest Łódzki Dom Kultury.
Szczegółowe informacje o projekcie Bardzo Młoda Kultura 2019-2021 w województwie łódzkim znajdują się na stronie http://www.bmklodzkie.pl/

Anna Zalewska
Kategoria:

Szanowni Nauczyciele języka angielskiego!

Druga prezentacja przygotowująca do egzaminu ósmoklasisty z języka angielskiego zawiera ćwiczenia dotyczące środków językowych. Tym razem zebrałam fragmenty zdań do tłumaczenia.

Zapraszam serdecznie!

https://view.genial.ly/5eda7959c4c47d0d72cdba9c/presentation-znajomosc-srodkow-jezykowych-1-copy

Czytaj więcej: Język angielski - powtórzenie przed egzaminem ósmoklasisty
WODN w Sieradzu
Kategoria:

Jeszcze jedna garść głosów dyrektorów i nauczycieli praktyków, którzy na co dzień mierzą się ze szkolną rzeczywistością, w tak nieoczekiwanie zmienionym anturażu. To nie są porady, nie są też gorzkie żale. Ot proza życia w zarządzaniu i organizowaniu nauczania. Jeśli komuś po lekturze zrobi się lżej na sercu, to dobrze, bo z lękami podszytymi niepewnością nie można pozostawać samotnym.

Z metapoziomu czyli zdaniem wicedyrektorki

„No i zaczęło się! Dyrektorzy wreszcie dostali upragnioną wolną rękę, wielkie pole do popisu w podejmowaniu decyzji. Szkoda tylko, że bez wytyczonych granic tego pola, bez asekuracji prawnej, bez jasnych i precyzyjnych zasad, formuł, procedur, etc.

czytaj całość

WODN w Sieradzu
Kategoria:

Czas, który trybem ekstraordynaryjnym nastał w szkołach, gubi z pola widzenia relacje, wzajemne oczekiwania, potrzeby i wszelkie subtelności. Wojna – takiej retoryki używają niektórzy komentatorzy – rządzi się swoimi prawami. Szkolne cele (rozkazy): realizować podstawę programową, oceniać, promować, robić szkołę nie pozostawiają przestrzeni do pytań. Robić, nieważne jakim kosztem, jakim nakładem sił i środków. Poniżej kilka zebranych głosów nauczycielskich, które są wyrazem zapomnianych chwilowo potrzeb i oczekiwań.

 

Nauczycielska odezwa do Dyrektorów i Nadzorów - do pobrania