Z prof. Andrzejem Blikle nie o pączkach
Kontakt
tel. 43 822 36 91
email: wodn@wodnsieradz.edu.pl adres: Sieradz, ul. 3 Maja 7

WODN w Sieradzu

  • 1 WODN w Sieradzu

    Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Sieradzu jest publiczną placówką doskonalenia nauczycieli działającą na terenie województwa łódzkiego i funkcjonuje od 1989 roku. Organem prowadzącym WODN jest Samorząd Województwa Łódzkiego. Celem naszej działalności jest wspomaganie jakości pracy szkół oraz pomoc nauczycielom w pracy dydaktyczno - wychowawczej.
    Zapraszamy
  • 2 Nasze działania

    Działania, które podejmujemy umożliwiają nauczycielom doskonalenie i zdobywanie nowych kompetencji, wymianę doświadczeń pedagogicznych, inspirują twórczo poszukiwania oraz przyczyniają się do podnoszenia jakości pracy placówek oświatowych. Nasza praca opiera się na poczuciu odpowiedzialności i na partnerskim współdziałaniu, zaspokaja ambicje zawodowe, daje satysfakcję oraz umożliwia rozwój osobisty.
    Zapraszamy
  • 3 Nasza propozycja

    Chcielibyśmy, aby udział w proponowanych przez nas formach doskonalenia umożliwiał Państwu poszerzanie własnej świadomości zawodowej. Jesteśmy przekonani, że aktualna oferta zaspokoi oczekiwania środowiska oświatowego oraz sprosta wymogom dynamicznej rzeczywistości szkolnej, spotykając się z życzliwym odbiorem wyrażającym się udziałem w wybranych formach doskonalenia.
    Zapraszamy
  • 4 The Regional Teacher Training Centre in Sieradz

    The Regional Teacher Training Centre in Sieradz is a public institution which has been advising teachers in the Lodz region since 1989. Our aim is to support the quality of work in schools and help teachers in their work in the classroom. We enable the development and acquisition of new competences by the exchange of experiences, locally as well as with foreign partners, in order to inspire creative exploration.
    Welcome
  • 5 The Regional Teacher Training Centre in Sieradz

    Our work, based on a sense of responsibility and cooperation, gives satisfaction and enables personal development. Since 1st September 2014 we have been operating in two locations: Teacher Training Centre in Sieradz and our institution’s local branch in Wieluń.
    Welcome

Nasz Facebook

Nasze szkolenia - kalendarz

Poprzedni miesiąc Grudzień 2018 Następny miesiąc
N P W Ś C Pt S
week 48 1
week 49 2 3 4 5 6 7 8
week 50 9 10 11 12 13 14 15
week 51 16 17 18 19 20 21 22
week 52 23 24 25 26 27 28 29
week 1 30 31

Zapal Czerwoną Lampkę

Platformy

Klauzula informacyjna

BIP

Nieobecni stracili sposobność, by posłuchać i przekonać się do niezwykłej doktryny jakości. Turkus w szkole? To jest możliwe! Dyrektorom szkół i placówek zaproponowaliśmy 19 listopada br. seminarium z prof. Andrzejem Blikle – promotorem turkusowej samoorganizacji wg. Frederica Laloux. W największym skrócie idea takiego zarządzania instytucją (organizacją) sprowadza się do dziesięciu prawideł (dekalogu):
1. nie szukaj winnego — szukaj przyczyny,
2. nie oczekuj perfekcji — oczekuj postępu,
3. unikaj współzawodnictwa — stwarzaj warunki do współpracy,
4. nie oceniaj, bo to niszczy — doceniaj, bo to wzmacnia,
5. nie mów, co jest źle — mów, co może być lepiej,
6. nie pytaj ludzi, co mogliby zrobić lepiej — pytaj co im w pracy przeszkadza,
7. nie buduj na kontroli — buduj na zaufaniu,
8. nie mów, że ktoś jest zły — mów jak ty się z tym czujesz,
9. nie zarządzaj — twórz warunki do samoorganizacji,
10.nie bądź nadzorcą — bądź nauczycielem, moderatorem i uczniem.

Jak łatwo zauważyć, to zaprzeczenie dominującemu w świecie biznesu, w życiu firm, instytucji (także szkół) modelowi hierarchicznemu, gdzie podstawową relacją pomiędzy członkami zespołu jest podległość, a podstawowymi czynnościami zarządczymi wydawanie poleceń i kontrola ich wykonania. Narzędziami wzmacniającymi posłuszeństwo pracowników nieodmiennie pozostaje system kar i nagród (kij i marchewka). Tymczasem sedno turkusowego zarządzania tkwi w: asertywnej komunikacji w zespole, motywowaniu godnościowym i współpracy. Niezbędne cnoty (wartości), które powinny stanowić fundament działań wszystkich członków zespołu to: partnerstwo, zaufanie, etos, uważność i empatia.

Długi marsz przed polską edukacją w drodze do wskazanego przez prof. Bliklego modelu organizacyjnego. W nim np. odpowiedzialność godnościowa (honor, poczucie wstydu, zażenowanie) determinują zachowania a nie perspektywa nagrody (premii) czy choćby perspektywa nagrody w formie uniknięcia kary.

Wartością ogromnie dodaną seminarium była możliwość obcowania z niezwykłą kulturą profesora. W czasach mocno zwyczajnych, swobodnie prezentowane sznyt, erudycja, polor, elokwentność były dla uczestników szczególną przyjemnością i radością.

Więcej nt. teorii i praktyki profesora na: http://www.moznainaczej.com.pl/

Copyright 2018 WODN w Sieradzu