Nowatorstwo pedagogiczne
Kontakt
tel. 43 822 36 91
email: wodn@wodnsieradz.edu.pl adres: Sieradz, ul. 3 Maja 7

WODN w Sieradzu

  • 1 WODN w Sieradzu

    Wojewódzki Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli w Sieradzu jest publiczną placówką doskonalenia nauczycieli działającą na terenie województwa łódzkiego i funkcjonuje od 1989 roku. Organem prowadzącym WODN jest Samorząd Województwa Łódzkiego. Celem naszej działalności jest wspomaganie jakości pracy szkół oraz pomoc nauczycielom w pracy dydaktyczno - wychowawczej.
    Zapraszamy
  • 2 Nasze działania

    Działania, które podejmujemy umożliwiają nauczycielom doskonalenie i zdobywanie nowych kompetencji, wymianę doświadczeń pedagogicznych, inspirują twórczo poszukiwania oraz przyczyniają się do podnoszenia jakości pracy placówek oświatowych. Nasza praca opiera się na poczuciu odpowiedzialności i na partnerskim współdziałaniu, zaspokaja ambicje zawodowe, daje satysfakcję oraz umożliwia rozwój osobisty.
    Zapraszamy
  • 3 Nasza propozycja

    Chcielibyśmy, aby udział w proponowanych przez nas formach doskonalenia umożliwiał Państwu poszerzanie własnej świadomości zawodowej. Jesteśmy przekonani, że aktualna oferta zaspokoi oczekiwania środowiska oświatowego oraz sprosta wymogom dynamicznej rzeczywistości szkolnej, spotykając się z życzliwym odbiorem wyrażającym się udziałem w wybranych formach doskonalenia.
    Zapraszamy
  • 4 The Regional Teacher Training Centre in Sieradz

    The Regional Teacher Training Centre in Sieradz is a public institution which has been advising teachers in the Lodz region since 1989. Our aim is to support the quality of work in schools and help teachers in their work in the classroom. We enable the development and acquisition of new competences by the exchange of experiences, locally as well as with foreign partners, in order to inspire creative exploration.
    Welcome
  • 5 The Regional Teacher Training Centre in Sieradz

    Our work, based on a sense of responsibility and cooperation, gives satisfaction and enables personal development. Since 1st September 2014 we have been operating in two locations: Teacher Training Centre in Sieradz and our institution’s local branch in Wieluń.
    Welcome

Nasz Facebook

Nasze szkolenia - kalendarz

Poprzedni miesiąc Grudzień 2017 Następny miesiąc
N P W Ś C Pt S
week 48 1 2
week 49 3 4 5 6 7 8 9
week 50 10 11 12 13 14 15 16
week 51 17 18 19 20 21 22 23
week 52 24 25 26 27 28 29 30
week 1 31

Platformy

BIP

×

Błąd

Column 'retina_width' cannot be null

Warning: imagecreatefromjpeg(): gd-jpeg, libjpeg: recoverable error: Corrupt JPEG data: premature end of data segment in /plugins/content/sigplus/core/filesystem.php on line 427

Warning: imagecreatefromjpeg(): '/images/galeria/2017/lipce_reymontowskie/DSCN8589.JPG' is not a valid JPEG file in /plugins/content/sigplus/core/filesystem.php on line 427

Warning: imagecreatefromjpeg(): gd-jpeg, libjpeg: recoverable error: Corrupt JPEG data: premature end of data segment in /plugins/content/sigplus/core/filesystem.php on line 427

Warning: imagecreatefromjpeg(): '/images/galeria/2017/lipce_reymontowskie/DSCN8589.JPG' is not a valid JPEG file in /plugins/content/sigplus/core/filesystem.php on line 427

Warning: imagecreatefromjpeg(): gd-jpeg, libjpeg: recoverable error: Corrupt JPEG data: premature end of data segment in /plugins/content/sigplus/core/filesystem.php on line 427

Warning: imagecreatefromjpeg(): '/images/galeria/2017/lipce_reymontowskie/DSCN8589.JPG' is not a valid JPEG file in /plugins/content/sigplus/core/filesystem.php on line 427

20 listopada po raz kolejny w Publicznej Szkole Podstawowej z oddziałami gimnazjalnymi w Czarnożyłach obchodzono Międzynarodowy Dzień Życzliwości i Pozdrowień. Z tej okazji uczniowie zorganizowali wiele działań podkreślających serdeczną i radosną atmosferę tego szczególnego dnia. Propagując takie wartości jak: wzajemny szacunek, tolerancję i chęć niesienia pomocy innym, zaprosiliśmy do wspólnego świętowania młodzież ze Specjalnego Ośrodka Szkolno - Wychowawczego w Gromadzicach. Uczniowie przybyli do nas wraz z opiekunkami: panią Danutą Anisimo i panią Katarzyną Sobocińską.

Uczniowie gimnazjum prowadząc liczne zabawy i konkursy, np. kalambury, karaoke czy familiadę, pokazali jak ważny jest wzajemny uśmiech i serdeczność w relacjach międzyludzkich. Były też piosenki i wiersze związane z tematyką życzliwości, a na koniec życzenia i wspólne pamiątkowe zdjęcie.

W związku z obchodami Dnia Życzliwości, uczniowie zadbali o wizualne efekty w postaci afiszów, gazetek, plakatów. Na Drzewku Życzliwości społeczność szkolna oraz zaproszeni goście mogli wpisać pozdrowienia i życzenia. Przeprowadzony został również konkurs plastyczny pod hasłem ,,Dobro powraca", którego celem było pokazanie, że każdy z nas może dzielić się dobrem na co dzień. Nagrody otrzymało rodzeństwo: Maja i Kacper Bartodziej. Na godzinach wychowawczych, nauczyciele wraz z młodzieżą, odgrywali scenki rodzajowe dotyczące życzliwości i tolerancji w różnych sytuacjach życiowych.

Dzień Życzliwości przygotowali uczniowie klas drugich gimnazjum pod opieką Elżbiety Moczygęby, Agnieszki Kołodziej i Anny Klimaszewskiej.

Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych w bibliotece Szkoły Podstawowej nr 11 w Zduńskiej Woli
październik 2017

Tradycyjnie w październiku biblioteka szkolna Szkoły Podstawowej nr 11 w Zduńskiej Woli uroczyście obchodziła Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych. Z tej okazji pomieszczenie biblioteki zostało udekorowane, a dla każdego ucznia, który jako pierwszy na przerwie wypożyczył książkę czekała niespodzianka w postaci cytatu o czytaniu, bibliotece, książce z cukierkiem oraz plan lekcji.

Treść artykułu

 

19 października 2017 r. w Szkole Podstawowej w Mierzycach uczniowie klasy III realizowali blok tematyczny pod hasłem - My i kontynenty. Zajęcia trwały od 8.00 do 12.30 - zgodnie z planem lekcji. Podzielone były na kilka części.

Dzieci wspólnie oglądały film edukacyjny poświęcony wszystkim kontynentom oraz ciekawostkom na ich temat. Następnie w grupach tworzyły prace plastyczno-techniczne oraz miały możliwość podzielenia się wiedzą na temat roślinności i zwierząt zamieszkujących dany kontynent.

Uczniowie poznali również sylwetkę małej reporterki - Neli, która zwiedza świat i poznaje ciekawe kraje. Na zakończenie wysłuchali historii Jessiki, hipopotama, który kocha cały świat, autorstwa znanej podróżniczki - Martyny Wojciechowskiej. Do opowieści tej wykonali piękne rysunki, które obrazowały to zwierzę. Te informacje były dla dzieci niewątpliwie inspiracją i zachętą by sięgnąć po książki przyrodnicze z naszej biblioteki.

Podsumowaniem projektu była wystawa prac uczniów klasy III w bibliotece szkolnej.

Myślę, że zajęcia bardzo zaciekawiły dzieci, a dzięki prostej i obrazowej formie przekazu mogły choć na chwilę poczuć się jak w dalekiej podróży.

Zajęcia przygotowały i prowadziły - wychowawca klasy III- p. Magdalena Drabek i nauczyciel bibliotekarz Monika Napieraj.

Monika Napieraj

Październik - Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych pod hasłem „Książka nas łączy” w bibliotece w Szkole Podstawowej w Kraszkowicach.

Co roku włączamy się w obchody Miesiąca Bibliotek Szkolnych. I tym razem nie mogło być inaczej. Nauczyciel bibliotekarz wraz innymi z nauczycielami i uczniami przeprowadzili wiele form pracy, których celem było zwrócenie uwagi na rolę biblioteki w życiu szkoły, w nauce i rozwijaniu zainteresowań. Ten miesiąc poświęcony był książce przyrodniczej. Wiele pozycji o tej tematyce biblioteka posiada w swoich zbiorach, a również ciekawe książki zakupiono w ramach wsparcia finansowego z Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa. A oto nasze działania:

1. Na początku miesiąca biblioteka przygotowała gazetkę i wystawkę książek pod hasłem „Las wita nas”. Odwiedzający bibliotekę poznali książki o lesie, zwierzętach, roślinach. Dnia 10 października na zajęcia do biblioteki z nauczycielem przyrody p. K. Lewandowską przyszli uczniowie kl. 4. Szczególnie interesowały ich książki o grzybach. Wzięli również udział w konkursie pt. „Jaki to grzyb?”. Zwycięzca otrzymał nagrodę książkową.

Czytaj więcej: „Książka nas łączy” w bibliotece w Szkole Podstawowej w Kraszkowicach

Inauguracja Dni Głośnego Czytania i Miesiąca Bibliotek Szkolnych w Czarnożyłach.
„Z wizytą w Lipcach Reymontowskich”.

Październik obchodzony jest jako Międzynarodowy Miesiąc Bibliotek Szkolnych. Celem akcji jest zwrócenie uwagi na ogromną rolę bibliotek w życiu szkoły, w nauce i rozwijaniu zainteresowań czytelniczych uczniów. W związku z powyższym uczniowie trzecich klas Gimnazjum w Czarnożyłach zaprezentowali w formie dramy, a także odczytali fragmenty powieści Władysława Stanisława Reymonta pt. „Chłopi”. Inscenizację wybranych fragmentów obejrzeli i wysłuchali uczniowie Szkoły Podstawowej im. Mikołaja Kopernika w Czarnożyłach. Choć dla wielu młodszych odbiorców treść powieści Reymonta jest obca, to jednak pełne emocji przedstawienie przyciągnęło ich uwagę.

Scenografię również wykonali uczniowie, którzy występowali i są członkami zespołu artystycznego pod kierownictwem polonistki, Pani Katarzyny Gmerek. Zespół przygotował całą imprezę.

Dzięki takim inicjatywom możemy przekonać się, jak słowo pisane - czytane czy też deklamowane - nabiera życia, a karty ponad stuletniej powieści ożywają na naszych oczach.

Wydarzenie zainicjowała biblioteka szkolna wspólnie z nauczycielem języka polskiego Katarzyną Gmerek.

Katarzyna Gmerek, Anna Klimaszewska

{gallery}galeria/2017/lipce_reymontowskie{/gallery}

Zaprezentowany w poniższym artykule opis programu „Jaki jestem? Dostrzeganie wpływu emocji własnych na swoje zachowanie i innych” autorstwa Pani Anity Szewczyk, służy wzmacnianiu wychowawczej roli placówki przedszkolnej.

Program dotyczy edukacji społeczno – emocjonalnej dzieci 3 – 4 letnich i stanowi integralną część programu wychowania przedszkolnego.

Pani Anita Szewczyk, nauczycielka wychowania przedszkolnego, będąc w minionym roku szkolnym uczestniczką kursu kwalifikacyjnego zarządzania oświatą, zaproponowała jako temat swojej pracy zaliczeniowej prezentację autorskiego programu z obszaru profilaktyki uniwersalnej, adresowanego nie tylko do dzieci, ale i ich rodziców oraz grona pedagogicznego.
Zainteresowanym czytelnikom polecam lekturę i kontakt z Autorką.

Ewa Ruszkowska

Treść artykułu

Czy pojęcie współpracy – wydawałoby się oczywiste – może nabrać nowego znaczenia? Wielu z nas – nauczycieli lub dyrektorów – na co dzień podejmuje na wielu płaszczyznach, w relacji z instytucjami (podmiotami) działania, które noszą znamiona współpracy. Oczywiste, że bez niej żadna placówka nie może się dynamicznie rozwijać. Jednakże pobieżny przegląd form szkolnych współprac w polskiej rzeczywistości pozwala dostrzec jej liniowy lub inaczej – dwustronny – charakter: szkoła – władze gminne lub powiatowe, szkoła – rodzice, szkoła – poradnia, szkoła – policja, nauczyciel – rodzice, nauczyciel – uczeń, itd.

Od lat biorąc udział w wielu projektach zagranicznych najpierw Youth, Socrates Comenius, Comenius teraz Erasmus+, POWERVET także pilotując wycieczki do wielu krajów Europy, miałam możliwość doświadczenia i obserwacji ciekawych form współpracy, które według mnie powinny zaistnieć i wpisać się na stałe w naszą – polską rzeczywistość.

Jednym z bardziej inspirujących przedsięwzięć, które warto przenieść na rodzimy grunt jest włoski projekt Città Sostenibili delle Bambine e dei Bambini, polegający na organizowaniu instytucjonalnej współpracy… dzieci, dorosłej społeczności lokalnej i lokalnych władz. Ta oddolna inicjatywa zyskała szczególne wsparcie rządu włoskiego. Projekt dotyczył podejmowania inicjatyw na rzecz tworzenia przyjaznych dla dzieci miast (CFC).

Czytaj więcej: Czy elementy globalne można przenieść na grunt lokalny?

Rekomendacja

artykułu autorstwa Pana mgr Krzysztofa Łuczaka – nauczyciela informatyki
Zespołu Szkół i Przedszkola w Ożarowie:

- INNOWACJA Z PROGRAMOWANIA -
pomysł na pełną klasę uczniów na zajęciach dodatkowych
w szkole podstawowej i nie tylko...

Wszystkim zainteresowanym polecam artykuł autorstwa Pana mgr Krzysztofa Łuczaka, w którym prezentuje pożądaną współcześnie dobrą praktykę szkolną w zakresie „nauki programowania”. Autor popularyzując naukę programowania w procesie kształcenia, udziela jednocześnie praktycznego edukacyjnego instruktażu.

Wypowiedź jest cennym przekazem, ponieważ autor porządkuje zebraną na podstawie własnego doświadczenia wiedzę merytoryczną, proponuje formy i metody pracy z uczniem oraz zachęca do podjęcia innowacyjnych działań w zakresie nauki programowania.

Zawarte w artykule wskazówki natury dydaktycznej i metodycznej autor innowacji przedstawia w kontekście procesu nauczania/uczenia się programowania. Zasługują one na uwagę, bowiem wynikają z procesu wdrażania
innowacji na zajęciach dodatkowych informatyki.

Identyfikując się z przesłaniem autora, zachęcam Państwa do wzbogacania warsztatu pracy „nauką programowania” w rozwiązywaniu problemów, powodując tym samym, że proces kształcenia zyska na kreatywności i atrakcyjności oraz zaspokoi indywidualne, zróżnicowane potrzeby uczniów.

Danuta Dymczyk     

treść artykułu

Booktalking to krótkie zareklamowanie książki. Nie jest to streszczenie ani recenzja, ale raczej przedstawienie bohaterów, fabuły czy też kilku scen z książki w taki sposób, by słuchacze chcieli sięgnąć po nią i przeczytać ją samodzielnie. Booktalking to również dzielenie się ze słuchaczami swoim entuzjazmem do książek i zachęcanie do czytania dla przyjemności. Główną zasadą prezentacji książek metodą booktalkingu jest nieujawnianie wszystkich informacji o książce, ale uwzględnianie tylko "kuszących" fragmentów. Prezentacje powinny być jak rzut okiem na to, co naprawdę ciekawego znajduje się między okładkami książki. (Bogumiła Cisińska, Biblioteka szkolna PSP w Piotrówce http://www.publikacje.edu.pl/publikacje.php?nr=1249, [dostęp 16.08.2017])

Czytaj więcej: Booktalking w Zespole Szkół im. Marii Skłodowskiej-Curie w Działoszynie

Polecam  wszystkim, którzy kreują  proces nauczania/uczenia się jako otwarty na zmiany,  

Rekomendacja Innowacji Pedagogicznej metodyczno - programowej „Każdy może programować”- autorstwa Pana mgr Krzysztofa Łuczaka, nauczyciela matematyki i informatyki Zespołu Szkoły i Przedszkola w Ożarowie.
Program innowacji - realizowany na zajęciach dodatkowych w ramach kółka informatycznego w roku szkolnym 2016-2017 (Załącznik nr 1).
Innowacja koreluje z „Podstawą programową kształcenia ogólnego …”.

 Pełna treść rekomendacji

 Program Autorski - "Każdy może programować"

1242063
Dzisiaj
Wczoraj
W tym tygodniu
W zeszłym tygodniu
W tym miesiącu
W zeszłym miesiącu
Razem
1366
2626
25897
172440
66802
91892
1242063

Twoje IP: 54.227.51.103
2017-12-17 10:07

Copyright 2017 WODN w Sieradzu