98-200 Sieradz,
ul. 3 Maja 7

Kamila Wolska

W podstawie programowej kodowanie odgrywa istotną rolę . Głównym założeniem jest to, aby już najmłodsi rozpoczęli naukę tworzenia poleceń i sekwencji obrazkowych . Programowanie to język XXI wieku. Najprościej można go opisać jako kolejność poleceń, które należy wykonać, aby osiągnąć wyznaczony cel . Programując dzieci uczą się: eksperymentowania poprzez swobodne poszukiwanie rozwiązań, kreatywności i pomysłowości – rozwijając swoją wyobraźnię, krytycznego podejścia do efektów pracy, wytrwałości i cierpliwości, czekając na efekty własnej pracy, jednocześnie rozumiejąc konieczność wkładania w nią wysiłku, współpracy.

Zapraszam do kodowania off line
Być może po wielu godzinach spędzonych przed ekranem komputerów, dzieci chętniej sięgną do zwykłej kartki papieru, by wykonać na niej intrygujące(?) zadanie. Może sami zaszyfrują wiadomość do kolegi...

Koordynaty serce symetria cz.b
Koordynaty symetria serce
Serce wzor
Symetria 1
Symetria 2
Symetria 3
Tajne, zakodowane

 

Dorota Żuberek

Moja propozycja na ten dziwny czas, to żeby dzieci nie przynosiły do szkoły książek i ćwiczeń. Może każdy uczeń założy sobie korona-zeszyt, który będzie zostawiał w szkole? Mógłby to być zeszyt formatu A4 – dzieci lubią duże zeszyty. Można w nim zapisywać zadania i działania, wykonywać rysunki, ćwiczyć pisanie.
Kilka propozycji zajęć rozwijających umiejętności matematyczne.

do pobrania

 

Anna Zalewska

Zabawy można oczywiście wykonać w języku polskim. Sprawdzi się czytanie na głos – można dodać wykonywanie odpowiednich czynności ilustrujących tekst, zabawy na powietrzu, śpiewanie, zabawy muzyczne, tory przeszkód przygotowane na dworze i w salach, zawierające stacje, zadania z różnych dziedzin, np. matematyczne, językowe.

do pobrania

 

Justyna Glinkowska

Aby zajęcia były bardziej ciekawe i podnosiły zaangażowanie uczniów, warto podczas powtórzenia wiadomości zastosować metodę rywalizacji. Doskonałym narzędziem tego typu jest quiz. Pytania mogą zawierać materiał z danej edukacji, z danego działu lub zintegrowany. Jeśli uczniowie nie znają odpowiedzi na pytanie, warto naprowadzić lub wskazać odpowiedź, a następnie powtórzyć je kilkakrotnie w pewnych odstępach czasu. Materiał utrwali się na pewno.

Poniżej kilka przykładowych pytań.

Quiz dla klasy I edukacja polonistyczna

Quiz dla klasy I edukacja matematyczna

Quiz dla klasy I edukacja muzyczna

Kamila Wolska

Body percussion to nic innego jak gra na własnym ciele, polega na wydobywaniu dźwięków z tupania,klaskania rękami, klepania w uda lub pstrykania palcami. Nasze ciało może służyć jako idealny instrument perkusyjny, który wydobywa z siebie niezwykle efekty muzyczne. Kiedy „ciał” jest więcej i grają jednocześnie –wrażenia są zwielokrotnione. Spróbujmy z dziecmi od wyklaskiwania prostych rytmów w różny sposób, bez podkładu muzycznego lub z rytmiczną niezbyt szybką muzyką.

Dzieci mogą naśladować nauczyciela; mogą same wymyślać, w jaki sposób wydobyć dźwięk z własnego ciała i ustalać kolejnośc ruchów. Pomocne mogą być rysunkowe, symboliczne karty. Dzieci mogą „projektować” układ rytmiczny, układając takie karty w ustalonej kolejności i ilości powtórzeń. Zabawa wymaga skupienia, uczy współpracy, rozwesela.

 

do pobrania

WODN w Sieradzu

„Wieziemy tu kogucika” – dawne zwyczaje okresu wielkanocnego na ziemi sieradzkiej

Materiały do realizacji z sześciolatkami i ewentualnie z uczniami klas I-III. Scenariusze uwzględniają wyjście do muzeum lub w miarę możliwości wizytę etnografa, twórców ludowych w przedszkolu czy szkole, następnie działania praktyczne, będące przygotowaniem do obrzędowego „chodzenia z kogutkiem” i „gaikiem”. Uwieńczeniem ma być wyjście do społeczności lokalnej i zaprezentowanie krótkiego programu artystycznego na kanwie tekstów ludowych - wierszy oraz piosenek i pieśni wielkanocnych.
Jakim hasłem zachęcisz swoich uczniów do zainteresowania się zagadnieniem? Czyli jak zaprojektować temat zajęć?

Temat: Wielkanoc bez zająca? Wielkanoc z kogutkiem!

Scenariusz zajęć (wersja .pdf)